Bra grejer och dåliga grejer.

Efter en lång arbetsdag framför datorn, stillasittande stirrande och knapprande, så blev jag medbjuden till fest med anledning av en lokal NGOs åtta-årsjubileum (eller åttaårs-jubileum...åttaårsjubileum??). Det var en bisarr upplevelse: stor sal, bord längs sidorna, live-musik med allt från Elton John till den senaste ryska slagdängan - högt - och släckt belysning för att skapa stämning. Till trots levande ljus så såg man inte maten; vad jag trodde var potatisgratäng visade sig vara, fritt översatt, pälsklädd fisk. Kombination restaurang och disco, på en samma gång, var dock en väldigt trevlig upplevelse, speciellt sedan både vår värd och MSF (medicins sans frontiers) hade ett väldigt överskott av tjejer. Man är kung på dansgolvet, vare sig man kan eller vill dansa eller ej... Men så till det tråkiga idag: I stort rör det sig om en tillsägning jag fick vad gäller efterlevandet av regler som ter sig otroligt korkade och dogmatiska i förhållande till miljön och personen (mig) de drabbar. Byråkrati suger, min integritet hotas, och jag går och lägger mig förbannad. Tack vare den här bloggventilen känns det iofs lite bättre.

Jag skickar med en bild från grottbesöket förra helgen igen. Hej!

p.s. svar på mejl kommer d.s.

Kommentarer
Postat av: Anna B

Vada? Far du inte dansa i fortsattningen eller?

2006-02-23 @ 08:54:14
Postat av: cg

Curfew, stay on campus, radio-checks, med flera regler som t.ex. NGO-folk klarar sig valdigt bra utan....

2006-02-23 @ 10:31:05
Postat av: Anna B

Aha! Men jag antar att du anses vara mer av en prime target an de eller?

2006-02-23 @ 11:43:31
Postat av: maria

don´t let them get to you. 2 guld igår tjoho. hur många tog georgien? fråga dem det.
allt lungt här i malmö. jag har börjat ta in grejor från skånemejerier, så jag kommer att hänga en del med grabbarna i kylen nu. helgen blir nog lugn, andreas o jag har en massa filmer att ta igen. brokeback mountain hägrar.
ha det gott!

2006-02-23 @ 12:52:34
Postat av: cg

Ja, jag ska följa reglerna ett tag, sen bara...pang! Do the rebel thing...

Maria: Stockholm najs? Hälsa grabbarna på mejan!

2006-02-23 @ 19:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback