Istanbul

31183-50


Kommentarer
Postat av: cg

well, alltså, vissa kanske skulle kalla kyrkan "Hagia Sofia", men det egentliga namnet är "Istanbul"...(jepp, idag är jag dryg och har tråkigt, glömmer bort mina ;) också)

2006-04-24 @ 20:27:04
Postat av: o

well. hur var det? tog du en båt över bosporen? drack du sött te på små pallar i de små gränderna? åt du grillad norsk makrill i baguette? vackert, eller hur... :D

2006-04-26 @ 12:57:58
Postat av: cg

(sorry för att jag inte mejlat dig, men...) det var underbart. Hade inga speciella förväntningar eller prestationskrav. Gick in för att se mycket så effektivt som möjligt, med fortsatt krav på upplevelse snarare än sightseeing. En upplevelse bara att se människor. Väldigt schysst atmosfär. Fantastiskt innehållsrik stad. Short recap: Anländer vid 12.00; tramway från flygplats till centrum; promenad genom turiststråk till hotell med avstickare till blå moskén; en timme i Hagia Sofia; ner till strandpromenad; köpte bagel; powerwalk till färjeläge och båt över bosporen; en dryg timme på asitiska sidan varav ena halvtimman försänkt i djup och ödmjuk kontemplation i moské ;); tillbaka med färjan och förtäring av ayran och apelsinjuice; energized för en snabb promenad över bron till norra sidan och uppför Galatatornet; multiple snapshots av stan i alla riktningar promenad/spårvagn tillbaka till hotell; sammanstrålning med kolleger i Istanbul över helgen; appetizer på Seven Hills med utsikt över sund och stad; hårklippning på väg tillbaka, som avbryts av powercut (kul, unintended word play...), och fördrivs med nescafé; snabb raggardusch på hotell; bil till overpriced fiskrestaurang; tillbaka till hotell för vidare transport tillbaka till norra sidan - Taksim - och konsert på Babylon; Stereo Lab underhåller och vi diggar; klimax uppnås; kvällen får en något fadd avslutning i och med ett halvhjärtat och misslyckat försök att gå på techno; ursprunglig ambition att vara vaken till flygavgång överges; 3 timmars sömn; ursprunglig ambition att gå på turkiskt bad överges; 1 timmes sömn; frukost; katakomber/vattenreservoar sista sightseeing-mål; tramway till flygplats; sur gränsvakt; tax-free; flyg till Abkhazien vid 12.00.

2006-04-26 @ 15:21:01
Postat av: andreas

stereolab! (inte stereo lab) hann du med en konsert med ett av mina absouluta favvoband från, låts se, mitten/slutet av nittiotalet också? vart det bra? trodde inte att de fanns fortfarande.

2006-04-27 @ 09:49:10
Postat av: andreas

hoppas någon kommenterar min otroligt smarta och medvetna "felskrivning". sitter här och myser över min klurighet.

2006-04-27 @ 09:57:19
Postat av: andreas

på tal om musik, du är väl hemma när det är accelerator? i år är det den 3:e juli.
biljetterna kostar 350:- om man köper innan den 30/4, 450:- efter.
ska jag köpa en till dig?

2006-04-27 @ 11:07:25
Postat av: cg

Please do. Men jag vill ha den för 300:-

Don't get it. Nu ska vi se...på spåret-tänk..: "låt" är "song" eller mööjligen lyric, "se" is "see" = songsee, lyricsee? Kanske fonetisk grej istället?: låts se - lotse? Handlar det bara om särskrivningen? Nej, just d, du har inget favvoband från mitten/slutet av nittiotalet, ehh ;) Låts se? Let's see! Is that it? What about "absouluta"? Anywho, konserten var väldigt bra även om det var gamlingar på scen. Medryckande. Jag kände inte igen låtarna.

JAg måste jobba! Varför gör jag d här, nu?

2006-04-27 @ 12:07:09
Postat av: o

dude!!! du hann med en hel del på 24 timmar. lika mycket som gjorde på 5 dar där. minus tedrickande och makrillsmackorna då :D

2006-04-27 @ 12:13:41
Postat av: cg

ja, men du vet hur d är: ju mer man har att göra, desto mer och effektivare gör man det. Power-sightseeing is the way of the future.

2006-04-27 @ 12:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback