Stuffande och så

Ikväll hade vi en hederlig svensk förfest med chips, vodka, vattenpipa, the works. Två andra svenskar kom på besök, så med ens var man som tillbakaflugen to good old Sveden. Fler folk anslöt - canadiens - och blev bjudna på lösgodis. Fan vad det är en svensk grej - för utlänningar är det lika konstigt som surströmming och svartsoppa. Nåja, utgång blev det - värsta haket för västerlänningar, men bra musik. Men vill ni höra om det egentligen? Disco som disco liksom. Nej, kanske borde jag skriva lite mer om själva stället här, om shanghai och shanghaineser - men det är svårt; finns så fruktansvärt mycket intryck som måste smältas och det känns som jag måste ha mer tid och lugn och ro för att göra det någorlunda bra. Det kommer följa historier om de olika stadsdelarnas koloniala arv vad gäller arkitektur och ambience (whoopie!), en litet smörgåsbord av stans kommersiella utbud (very cheap - smakprov: 4 cds för 10 spänn, däribland K. West "late registration", Elton Johns "greatest..", Jay Chou´s berömda something.something och "Reminiscence songs for USSR") och även lite roliga historier och bilder av kinesiska felöversättningar till engelska. Bland annat. Jag skickar med ett exempel på de senare.

Ta't lugnt i Malmönatten a mes ami la, lycka till med festen far, osv osv.

hej

Kommentarer
Postat av: Pia

Skulle gärna vilja vara i ditt ställe...det låter väldigt intressant. Här hemma börjar mörkret infalla i en tidig timma och hösten har verkligen kommit för att stanna. En fråga..Hur dansar en kines? Ha det bäst! Kram Syrran.

2005-11-08 @ 09:15:27
Postat av: cg

Det beror på. Jag har sett en local kines dansa på discot vi var på och det var mycket energi och lite takt. Om det nu är signifikativt eller ej, I don't know. Folk jag har träffat här - mest andra utlänningar - säger att det är det. Däremot finns det en hel del äldre kineser som här och var övar någon slags pardans, exakt vilken vet jag inte, med grace och känsla. Dessutom har jag sett några enskilda tai-chi-utövare - överallt, i parker såväl som gathörn inne i stan - göra sin grej. Uppenbarligen finns det rätt många i parkerna i arla morgonstund. Tänkte kolla in det någon gång.

2005-11-08 @ 16:50:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback