Waiting for the train

Jag finner mig sjalv i Bologna, till trots att varmen nastan hindrar mig fran att ga ut och se stan. Jag kommer finna mig i Val d'Isere fran och med i morgon, allra helst i en liten sjo eller pool. Darefter i Geneve, i stans "kulturella kvarter" som min kamrat uttryckte det. Skit i det, tankte jag - det ar i en sval Lake Geneva jag vill kontemplera.

Var bilfard ar slut. Under resan har vi sokt oss till vattnet, nar bilens AC inte maktat med att svalka; Lake Como, Via Reggio (nara Pisa), Milano Marittima (nara...pa ostkusten), har alla varit hallpunkter pa resan. De utgor dock bara en fraktion av de mangfacetterade intryck som kommit mig och mina fardkamrater till dels. Nagon gang, nar jag sitter i stugan och tanker tillbaka ska jag skriva ner allt, aven det som inte har med vatten att gora. Men det far vanta. Nu ar det baren som galler, i vantan pa nattens tag och "Brideshead revisited".

Allt ar bra. Nastan fantastiskt. 

Kommentarer
Postat av: andreas

fantastiskt? har det något med att göra att du är i Bologna?

2007-07-31 @ 10:55:55
Postat av: Simon Persson

Lite avundsjuk, är sedan i Måndags tillbaka på jobbet och hade gärna hunnit med att resa lite till. Tror dock att det blir en vecka i New York i höst om jag hinner ta semester då. Hör av dig när du är tillbaka så får vi ta en fika eller nåt.
/Simon

2007-08-01 @ 09:49:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback