Två roliga episoder

Nu när jag ändå är igång med bloggandet, så kan jag väl nämna två roliga episoder jag varit med om de senaste veckorna:

1) Efter att jag närt på mitt alkolholberoende med x antal gin & tonic en onsdagkväll, så råkade jag i en avancerad dansmanöver sparka hål på gipsväggen som skiljer baren från köket. Den baransvarige blev arg och kastade först ut mig, sen kvarvarande gäster, med ett rungande hot om att jag skulle få betala en hel ny väggsektion (väggen var uppbyggd av ganska stora gipsplattor). Well, nu är vi vänner och igen och hålet är spacklat. Reparationen kommer kosta mig 500 RR, men då ingår ett rykte om att jag skulle blivit så full att jag i ilska skulle SLAGIT hål i väggen. Inte illa...

2) Mitt dagliga mål (giv mig idag...) förtäres alltid hos Svetlana, som driver en av de två "lunchrestaurangerna" på området. Hon brukar försöka förklara för mig på ryska vad som bjuds. Well, en dag serverade hon korvfylld kycklingfilé (!) - "galbaska" (motsv.) - vilket i mina öron först lät som "galtaska" (motsv.), ett ord som jag till hennes stora nöje upprepade högt. Hon skrattade väldigt länge; hon skrattade efter jag hade fått min mat; hon skrattade när jag lämnade tillbaka min tomma tallrik, och hon försitter fortfarande aldrig en chans att till andra berätta historien om hur det kom sig att Mr Eriksson bad om att få "pung" till maten.

Kommentarer
Postat av: malin

Hej
Sa roligt att lasa din blogg...du ar galen! Det ar positivt tycker jag. Hoppas du hinner titta in pa var resedagbok nan gang. www.resedagboken.se,sokord: apalapan och gorillan.
Bloggadressen ovan anvander vi till bilder. Att ladda ner bilder fr Bolivia ar inte nagon man gor pa en kvart direkt;o)Tusen kramar /malin, Bolivia Sucre...

Postat av: Louise

Står det mellan min artikel om finansiell riskhantering och din blogg vinner du tyvärr överlägset varje gång. Jag kanske inte förkovrar mig särskilt mycket inom den finansiella världen, men jag kan desto mer om kossas liv och leverne i Abkhazia (och tack vare den informativa kartan vet jag tom var stället ligger). Grattis i förskott! var det den 15:e du fyllde år?...jag tyckte det nämndes förbigående någonstans....

2006-10-20 @ 23:50:57
Postat av: cg

Tack till båda damerna för de uppskattande orden!

Jag läser Bolivia-bloggen flitigt och tänkte snart också börja kommentera. Ni verkar trivas och som oftast när jag läser och ser om mina vänners äventyr så blir jag lite avundsjuk... Jag vill också tugga kokoslöv...eller kokalöv, whatever ;) Hoppas att du klarar separationen från kidsen, och att du blir en med gud på de nya höjder nu snart ska vandra mot (asså, både med tanke på löv och hög altitud)

Kan man inte kombinera finansiellt riskhantering och blogg....alltså i en blogg? Jag tycker att det låter som ett ämne med potential: Tänk på den där snubben i Hong Kong som satte Barings bank i kk - Nick Leeson (?). Blev ju film och allt. Finanser = pengar = många vill ha. Risk = farligt. Vad finns det mer som många vill ha och som dessutom är farligt/spännande? Sex. I slutändan, vad vill människor ändå kunna göra, efter att den tillfälliga njutningskraften i pengar, sex och risk falnat? Of course, ha förmågan att hantera situation för sin långvariga lyckas skull! Louise, du har alla möjligheter att skapa en högst intressant blogg av det här!

2006-10-21 @ 11:52:55
Postat av: Louise

Jag vet inte hur spännande det hade varit att läsa om min morgontur från min lägenhet till biblioteket och min kvällstur tillbaka... Nästa gånga jag tuggar kokalöv i alpinmiljö eller slåss mot orättvisor i mindre bemedlade länder lovar jag dock att sluta mig till de coola kidsen skara och dela min prosa i bloggform. Tills dess föredrar jag att hölja mitt liv i mystik.

2006-10-21 @ 18:24:52
Postat av: cg

Nåväl, då jag hoppas jag att få dela framtida äventyr. Till dess stannar jag i de coola kidsens skara...åtminstone tills jag fyller trettio ;) (Jag fyller 28 den 15 november.)

2006-10-21 @ 22:09:52
Postat av: Anonym

Hike med rostig vinsch, nu blir jag lite avis. Jag var faktiskt uppe i bergen själv häromdan, men jag vandrade självklart inte utan körde bil. Det är så gör här man i staterna och du vet when in Rome.. Ska även åka och kolla på orkanoffer och dödsdömda i New Orleans snart; två utmärkta turistattraktioner.

2006-10-21 @ 23:46:30
Postat av: cg

Hike med rostig vinsch blev det! Tror jag far skriva ett inlagg om mina aventyr den dagen, ojojojoj.....

Vilka berg ar det vi talar om har? Appalacherna? "The Rockies"? "Mount Rushmore"? Mina kunskaper om amerikansk geografi ar hapnadsvackANDE!

2006-10-24 @ 11:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback