Hallå! Uppdatering! Jesus, Mary and Josef, that took a long time....

Det känns bra just nu. Idag infann sig till min stora nervositet det fjärde koordineringsmötet mellan lokala och internationella biståndsaktörer i Informationscentrumets regi. Det gick bra. Inte mycket bra - än så länge har jag inte nog med erfarenhet eller skarpsinnighet att komma med de där lägliga, smarta, träffande observationerna - men bra för att jag för en gångs skull inte behövde föra monolog in lieu av dialog. Idag var det diskussion - jag pekade, folk snackade. Tolken var  bra han också...nae, ja, det var brae helt enkelt.

Så till andra saker: I helgen tog vi en tur upp emot ryska gränsen - vi for till den abkhaziska vildmarken. Björnspår längs floden, jag (sprang ifrån de andra, lite irresponsible, men...booyaka!) ensam, i kamp mot berget, klättrar, drar mig upp, blir skrämd av en duva som flyger upp från buskaget, ramlar nästan ner. Härligt. Bilder finns att se:

Tur till Auadkhara (7 sep)
Oct 5, 2006 - 25 Photos

Till sist: I will return to Sweden på semester den 17:e är det tänkt. Well, tänkt och tänkt - resan är bokad och klar. 50 euro i ombokningsavgift är i det närmaste en garant för att jag kommer hem just den dagen. Ser fram emot lite barnafödande och andra hyllningar till livet (firandet av min födelsedag, och pappas födelsedag). Hej!


Kommentarer
Postat av: o

shit va vackert!!!

saknar natur här i kinalandet, blir inte mycket av sånt... :( när fyller herrn egentligen?

2006-10-10 @ 03:37:20
Postat av: cg

Visst är det jäkligt schysst!

Han fyller den 15:e. 28 blir han. Och fortfarande ogift...(men fortfarande rebell mot det grammatiska etablissemanget)...tsss, inte bra i hans omedelbara omvärlds ögon :)

2006-10-10 @ 07:32:33
Postat av: Anna-Karin och Fabian

hello, kul att du hinner med en sverige-vända till. jag instämmer - hoppas barnafödandet e avklarat då, man börjar ju bli riktigt nyfiken på vad bullen i ugnen är för en filur! Idag har jag lekdag med Marre och Eliah, ska kasta frisbee i parken å fika, nice. Annars är det som vanligt här tycker jag. Sköt om dej//ak

2006-10-13 @ 10:55:20
Postat av: cg

indeed! Men jag hoppas INTE att det är avklarat. Bullen ska vara klar den 20:e ju...

Själv fyller jag år på onsdagen den 15:e. 28 år. HUrraaa.....

2006-10-14 @ 13:51:07
Postat av: Anonym

Grattis grattis! Men Sverige IGEN?!?! Nu blir jag skit-avundsjuk! Sjalv har jag inte varit dar sen i maj, och da bara tre dagar som var otroligt stressiga! Men kul for dig! Fast jag drar till NY pa torsdag pa semester! Jippi!

2006-10-16 @ 10:30:37
Postat av: Anonym

Det va jag Anna som skrev forra inlagget forresten!! KRAM

2006-10-16 @ 10:31:12
Postat av: andreas

vet alla nu att cg fyller år den 15:e november? alltså, den 15:e november fyller han år. den 15:e. cg fyller 28:a den 15:e november.

/andreas (som fortfarande är sur för att cg glömde bort min födelsedag. och då menar jag cg som fyller år den 15:e november.)

2006-10-16 @ 14:20:23
Postat av: cg

andreas: Oy! Vad about flaskan med vin som jag gav till dig (och till Maria, eftersom, well, ni är ett par)? Jag vet att den kanske inte kom tillsammans med orden "grattis på födelsedagen (i efterskott)", men det ska väl i sig inte förringa vare sig gåvan eller tidpunkten för dess överlämnande. Jag tror faktiskt att det till och med är som så att din födelsedag ligger mig så djupt och så varmt om hjärtat att jag kan tillåta mig att inte hålla den i hjärnans mest omedelbara minnesförrum - min undermedvetna vetskap om den ger sig tillkänna ändå, som förevisat av den lägliga vingåvan. Och för övrigt vill jag bara tillägga att jag fyller år onsdagen den 15 november: Jag föddes på Lunds BB och var ett efterlängtat tillskott till familjen Erixon...ja, det var till och med så att........

Anna: Ha det så skoj i NY! Fick precis mejlet ditt och börjar bli alltför avundsjuk - får nog ta och spendera en månad i Nairobi (Du kan få referenser från Oscar ;)

2006-10-16 @ 22:46:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback