Fredag, fredag, fredag, fredag.....

Nu är det fredag och jag fortfarande inte kommit igång på allvar. Säg det inte till någon. Men jag ska ta helgen och studera lite. Just nu gör jag mig faktiskt lite jobbiga associationer till studietiden. Samma inertia, kolla på dn.se istället för att skriva den där pm:et man egentligen ska, skjuta upp saker, för att få det mångfaldigat igen lite senare. Men undan för undan så blir det mer. Efter ett par månader kommer jag vara unstopable igen ;)

Hur det blir med bloggande får vi se. Det skulle vara kul att skriva lite mer, än mer vardagslikt och lite mer oövertänkt, sådär som toppbloggarna gör - men jag vet inte om det bär sig. Som sagt, frånsett några highlights här och där, så är det basic skrivbordsarbete jag håller på. Ofta inte särskilt spännande, och säkert lätt hänt att man driver in på annan navelskåderi. Hur skulle det kännas att skriva, och läsa: "Idag skickade jag ut ännu en påminnelse om möte. Folk svarar inte och det är så frustrerande. Åh, vad frusterande det är. Om ni bara visste hur frustrerande det är. Asså, jag - Carl-Gustaf - är också en person, inte bara namn, inte bara en volontär. Jag har också känslor. Jag blir ledsen när folk inte svarar. Jag blir så ledsen. Varför kan inte folk se mig  för den jag är. Älska mig för den jag är?" - varje dag? Ni skulle också bli trötta på det, I think. ;)  Nej, seriöst, no offense till bloggkulturen. Det är sjyst grej, skön ventil för de hoppfulla som de frustrerade. Och jag inte är speciellt frustrerad. Jag ligger i mitten. Always in the middle lane, crusin' along. But doin' the needful, jumping the fence. Mina äventyr kan ni numera titta på under följande länk:

http://picasaweb.google.com/cgerixon

(de flesta bilder är från Sverige än så länge)

Kommentarer
Postat av: o

copy cat! ;)

fast väldigt fina sommarsverigebilder. längtar...
herr cg är nu dessutom på min lista över "my favorites" - så mycket tyckte jag om dem.

själv ska man till xian idag för att kolla
in terrakottasoldater och muslimer. ska bli
finfint det med.

2006-07-25 @ 06:09:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback