Paus

Jag tar en välförtjänt (?) paus i jobbandet för att beklaga mig över att tvingas jobba över julen. Just så är det. Medans ni där hemma kan glädja er över juletid, om än med blixthalka, så genomlider jag 10-15 grader i solsken utan någon julkänsla whatsoever. Kanske hade det varit en annan sak om jag kunnat vara ute, gå på nån hajk eller så, men som det är - inomhus, framför datorn, då och då med en längtansfull blick på nyheter från Sverige, och boredom. Läste precis att Anders och Måns ska leda någon temakväll på lördag om svensk TV-underhållning senaste 50 åren - yes! But no, instead BBC News kanske, eller Al-Jazeera. Kanske skärper BBC Prime till sig och sänder en Parkinson-repris?

Problemet här är att den ortodoxa julen firas en vecka in i januari. Majoriteten av expats åker till sina respektive hemtrakter. Jag har varit här snart 12 månader och börjar nästan ångra min tre-månaders förlängning.

Det finns dock ljusglimtar. Jag får i vanlig ordning be om att få komma tillbaka till det senare. Jag har en månadsreport att skriva.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback