Sukhumi beginning...

What a day! I'm so busy right now, can't really talk...;) Nej fan, en sak som slar mig genast ar att det borjar bli svarare att prata svenska, om ni forstar vad jag menar. Engelska, ryska, tyska, franska, campen jag bor och arbetar pa ar ganska internationell. Annars, well, det ar som vanligt valdigt manga intryck att forsoka smalta. Igar flog jag in fran Tbilisi. Just den dagen skulle alla hojdare ha ett mote i Sukhumi, sa med oss fanns FNs hogsta representant i landet ("Special Representative of the Secretary General", nr 2 i FN-hierarkin vad jag forstar), overbefalhavare for de militara observatorer, plus radgivare osv. Vi var inte mer an 10 pers pa ett litet plan/helikopter, sa visst blev d lite intimt; SRSG bjod mig pa en tic-tac :-) Om jag vetat mer om kontexten jag ska arbeta i, om jag verkligen kunnat forsta vilken otrolig miljo som jag befinner mig i, sa skulle jag sjalv blivit mer imponerad. (Men jag gissar att det finns vissa - Anna och Joe - som garna bytt plats med mig pa planet, no?) Samtidigt ar det d som ar grejen, man kommer till en ny plats och valdigt snabbt anpassar man sig -vardagen trader in och alla "wow" och "coolt" blir forpassade till en framtid av trevliga minnen. Och aven om jag kommer lara mig valdigt mycket under min tid har, sa har jag redan pa kann hur svart det kan bli att leva har. Det ar mycket arbete och lite aktiviteter att ta sig for pa fritiden. The Malmo Golden Days kanns langt, langt borta nar man sitter ensam pa ett slitet enkelrum utan varme pa ett hotell som sag sina gyllene dagar for femton ar sen. Med det vill inte saga att jag kommer vara ensam har eftersom det finns nog med trevligt folk har med vilka man kan...well, jag vet som sagt inte an vad folk egentligen gor har for fun, men hursomhelst; kort sagt sa har jag kanske inte sa mycket till gemensam kulturell referensram med snubbarna har. Men praktiken - den lar bli riktigt intressant! Jag ska forsoka skriva lite mer sammanhangande bloggar hadanefter. Men nu, en viktig middag med tjefen, va, maste kila...;) en riktig skanemejerihalsning: ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Anna B

HAHA! Efter att ha traffat SRGS ansvarig for manniskohandel av barn - en snubbe fran Brasilien tror jag visst - som inte verka veta sarskilt mkt om den saken, sa ar jag inte sa latt-impad langre. Det ar en mkt politisk tillsattning, det ar klart! Men helikopter hade jag GARNA akt!!! Lyllo!

Finns val egentligen bara en sak att gora nar fritidsaktiviteterna tryter: JOBBA! Eller ga pa gym. Eller dricka ol och kolla pa dvd. The fancy UN lfe....Hehehe....Men jag har hort att skidakningen ska vara ok, stammer det?
BAMSE-KRAAAAAAAM

2006-01-20 @ 09:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback